Sommeren lakker mod enden, og selv om vejret i skrivende stund banker mod de 30 grader, kan det nemt føles som om, at det eneste der skete denne sommer, var dårligt vejr. Men der skete meget mere!
Corona pandemien fylder stadig meget i vores bevidsthed, og har på mange måder ændret vores adfærd. Vores online tilstedeværelse er ingen undtagelse, og vi kan se en tydelig kobling mellem samfundets tilstand og online forbrugsmønstre.
Vi ser blandt andet at danskerne styrer udenom offentlig transport med øget smittefare, og kigger efter egne måder at fragte sig på – bilmarkedet boomer, og efterspørgslen rammer langt over, hvad der findes af udbud. Vi ser også, at danskerne optimerer deres liv, og de hjemlige rammer, når verden lukker ned. Blandt andet ser vi et ejerbolig marked, hvor aktiviteten ligger 145% over niveauet sidste år ved samme tid. Forbruget og de store investeringer er i fokus!
Samtidig med at forbruget stiger, er en ny lov trådt i kraft, som medfører forbud mod markedsføring af kviklånsudbydere samtidig med spiludbydere. Og hvordan hjælper vi som medie vores annoncører med at leve op til dette?
Det og andre relevante indsigter kan du få i denne medierapport.
God læselyst!